Siemens TK52002 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK52002 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RobA36 15-06-2012
Geschreven voor: Siemens TK52002 wit

We hebben dit apparaat 3,5 jaar geleden aangeschaft en deze machine heeft ons die tijd van heerlijke koffie voorzien. We hebben er eigenlijk altijd goedkopere huismerkbonen in gedaan en waren tevreden over de kwaliteit van de koffie die het apparaat ons leverde.
Helaas heeft hij nu, na 3,5 jaar, de geest gegeven. Water begon aan alle kanten uit het apparaat te lopen en hij leverde nog maar halve bakjes koffie.
Naast van het feit dat hij maar 3,5 jaar mee is gegaan, vinden we ook dat het doorlopen van het serviceprogramma je te lang en te vaak bezig houdt. Op het laatst leek hij wel elke maand aan te geven dat het ontkalkings- en reiningsproces doorlopen moest worden en daar ben je (steeds met tussenposen van 5 a 10 minuten) in totaal een uurtje mee zoet.

Officiele reactie Siemens 20-06-2012

Beste Rob,

Wij betreuren de teleurstellende ervaring die u na 3,5 jaar gebruik heeft opgedaan met de siemens Koffieautomaat.

Graag adviseren wij u gebruik te maken van de siemens collect & return service hiervoor kunt u van onderstaande link gebruik maken:

Collect & return service betekend dat de koffieautomaat bij u thuis opgehaald word naar onze service punt in tiel gebracht zal worden voor beoordeling en reparatie.

Vervolgens zal uw koffie automaat weer bij u thuis worden afgeleverd.

Sebastiaan Germans
Productadviseur Siemens

Cobuss 24-10-2009
Geschreven voor: Siemens TK52002 wit

Zelf heb ik de duurdere TK69009 maar omdat deze naar Siemens moest voor een reparatie (sensor afvalbak) kreeg ik de 52001 in bruikleen.
Ik moet zeggen dat de koffie zeker zo lekker is als die van mijn 69009.
De koffie is zelfs nog wat heter en heeft een mooi crema laagje.
Hij is wel wat beperkter in mogelijkheden.
Zo kan ik met mijn apparaat wel de hoeveelheid maling en water regelen en ook 2 koppen tegelijk zetten.

Vandaag bij de Makro een witte 52002 gekocht voor mijn ouders voor 141,- € inc. BTW!
Koopje dus aangezien hij hier met 299,- het goedkoopste in de prijslijst staat.

mj5142 21-10-2009
Geschreven voor: Siemens TK52002 wit

Ik ben tevreden over dit apparaat.
De temperatuur en smaak zijn prima in orde en de service van Siemens is dik in orde. Vragen over het appartaar en het bestellen van toebehoren als ontkalkingssets is dik voor elkaar.

Het ontkalken van de machine is duidelijk beschreven en kan je dus zonder al teveel moeite doen.

Wat mij wel verbaasd is de opmerking dat de apparaat 1 of 2 kopjes kan zetten.
Ja, er is een dubbele uitloop voor twee kopjes, maar er is geen knop die de twee kopjes ineens zet. Je laat dus het eerste kopje dat je zet in twee kopjes lopen en daarna druk je weer op de knop voor een kop koffie. Net jammer!

De mogelijkheden op het appartaar zijn niet overweldigend, maar dat hoeft van mij ook niet. Één keer goed instellen en klaar, geen gedoe meer, maar gewoon een prima kop koffie.

Vormgeving vind ik een relatief begrip, aangezien dit aan smaak onderhevig is.
Ik vind het een mooi design en hij staat goed in mijn keuken.

Duurzaamheid is natuurlijk nog moeilijk te beoordelen, toch heb ik tot nu toe geen panne gehad, dus wat mij betreft een 10.

Kortom, als je een goed kopje koffie tegen een redelik prijs wil hebben, kopen!

Ferry001 31-05-2009
Geschreven voor: Siemens TK52002 wit

Heb zelf een TK52002. Ben er tevreden over. Is wel intensief in onderhoud. Reiningsmiddelen zijn erg duur. Koffie is subliem.

esveldt 17-05-2009
Geschreven voor: Siemens TK52002 wit

We hebben de espressomachine nu bijna een week in huis en al een beetje gewend aan het gebruik. De koffie smaakt heerlijk, maar dat zal mede afhankelijk zijn van de bonen die gebruikt worden. De hoeveelheid koffie is eenvoudig in te stellen van 30 tot 250 ml. De machine staat nu ingesteld op 1 espressokopje per keer.
Het opschuimen van melk gaat gemakkelijk en het tappen van heet water is ook erg handig. Enig nadeel is de kleine, harde straal waardoor het niet altijd zonder spetteren gaat. De machine is eenvoudig schoon te maken. Nog geen ervaring met het ontkalken. Wanneer je de machine na gebruik in 'standy' zet, spoelt hij automatisch de leidingen door. De warmhoudfunctie voor de kopjes is beperkt en wordt ook niet erg gelijkmatig warm. De duurzaamheid kunnen we nog niet beoordelen, omdat we hem nog niet zolang in ons bezit hebben. Het instellen van de waterhardheid is wat omslachtig, maar dat hoeft normaal ook maar 1x ingesteld te worden.

marcel S. 03-08-2008
Geschreven voor: Siemens TK52002 wit

Niet ontevreden over dit apparaat. Wel na 6 weken gebruik ging er iets stuk maar dat is uitstekend opgelost door Siemens, zelfs een vervangend apparaat gehad.
Na de laatste keer reinigen met ontkalken enz. blijft er een rare lucht uit het apparaat komen. Net of er iets van plastic oververhit raakt. Wie herkent dit??
Smaak erg afhankelijk van soort koffie die gebruilkt wordt. De opschuimfunctie moet je even onder de knie krijgen voor een goed resultaat.

Rogier1976 22-05-2008
Geschreven voor: Siemens TK52002 wit

Zeer tevreden over deze vol automaat van Siemens. Nu met 5 jaar garantie kunnen kopen zonder meerprijs. Even wennen aan de knoppen en de mogelijkheden maar na een uurtje is dat helemaal duidelijk. De melkschuim functie werkt goed en zelfs heet water tappen voor thee gaat snel. Wel jammer dat melkschuimen/heet water tappen niet tegelijkertijd kan met espresso zetten. De cleaning functie werkt goed (elke keer met aanzetten of in stand-by zetten automatische spoeling). Het reinigingssetje (ontkalken en reinigen) via de Siemens site moeten bestellen omdat de winkels dit niet hebben (binnen 2 dagen geleverd).

Alle kofiie liefhebbers die op bezoek zijn geweest zijn te spreken over de smaak. Vooal het gemak waarmee cappuccino gemaakt kan worden samen met de lekkere koffie maakt dit apparaat een aanrader.